Monday, July 12, 2010

berdosakah aku???

bismillah...

syukur ke hadrat Ilahi kerana aku masih hidup sampai kesaat ini...
aku byk sgt berdosa dgn Allah...
Ya Allah..Kau ampunkan segala dosa2ku..
satu perangai aku yang yg paling xbaik..
aku suka main2 nama Allah....maksud aku...aku suka bersumpah dgn nama Allah..tp buat jgk...aku takut kalu sumpah tu mkn diri sendiri..
apa patut aku buat???
aku rasa aku kena smyg sunat taubat dan tarik balik kata2 aku..huhu


punca kejadian aku bersama chenta atiku..

mula2 kami baik2 je..melawak-lawak..dia tepon aku pkul 11 lebih..aku cakap la aku nak basuh pinggan jap...satg aku call la dia balik..pas2 tiba2 dia cakap manja2 kononnya nak mintak kebenaran nak tgok bola akhir mlm ni kat luar dgn kawan2 dia...xkan la aku xbg..aku saja je nak dia pujuk aku..aku kata la xbg...aku tnya dia sapa lg penting aku ke bola...pas2 terus dia marah...dia kata dia fedup dgn aku...aku apa lg terasa gila la beb..sbb bola bleh dia kata mcm 2 kat aku..aku cuma nak tgok sampai mna dia pujuk aku mntak nak tgok bola 2..tgok2 jd mcm ni..aku sakit ati sgt2..ala.....kalu aku xbg pn..brani kerat jari la dia p jgk..saja ja nak mntak kebenaran takut aku marah..pas2 terus berperang..nak tambahkan lg..semlm dia janji dgn aku dia nak gayut dgn aku..tup2 mlm ni belum kul 12 dah kuar..apa cer ni...janji apa ni..dah kata fedup dgn aku..pas2 mungkir janji lak..sakitnya ati aku..mmg la dia mntak maaf..tp aku xpueh ati lg...kalu mcm 2 sejuta org leh wat salah..pas2 mntak maaf..sapa2 pn bleh buat..pas2 dia kuar jgk..aku ngamuk ar..kami gaduh2,bertengkar,kata mengata, dan mcm2 lg la..last skali aku geram sgt aku mntak putus..mula2 dia xmau..aku pksa dia putus dgn aku..pas2 dia kata "ok kita putus.."..aku xpueh ati..aku soh dia bersumpah dgn nama Allah..dia xmau..aku paksa dia..aku cakap aku dah xlarat..pas2 dia tnya aku dah xsabaq ka nak putus dgn dia..tnpa pkiaq panjang aku cakap la "HA....mmg dah xsabaq2..."..apa lh dia terus cakap demi Allah nak tinggal aku...pas2 dia letak fon..aku xtau nak buat apa..aku nangis kuat2..pas2 dibawah kawalan aku..aku telah hentakkan kepala aku kat dinding bilik..byk kali jgk la..sampai pening..paling gila aku doa supaya Allah cabut nyawa aku secepat mungkin..sbb aku pk aku xleh hidup tnpa dia..Ya Allah..ampunkanlah dosa2ku ini..aku xpatut xcakap mcm tu..astafirullahhalazim...hmmm...kredit aku dah abih nak tepon dia balik..aku curi kredit ayah aku antar msg kat dia...kata kpala aku dah nak berkecai..dia pn tepon la aku balik..aku bertambah la ngamuk..aku hentakkan kepala lg..nak dia dgr aku hentak kepala..dia cakap sudah la..last skali dia dah xtahan dia letak fon..lama tu..dia tepon aku balik..dia cakap elok..aku xcakap elok dah..keluaq habih 'hang aku'...mcm cakap dgn musuh..yg sedih nye slama ni dia xpenah cakap 'aku hang' dgn aku..tp ari ni dia cakap..sebelum ni aku je yg cakap mcm tu...huhuhu...pas2 kredit dia abih..aku tepon pakai anset ayah aku plak...dia cakap dia xnak putus dgn aku..aku kata la kalu dia xnak putus dgn aku..p top up sekarang jgk..dia kata kedai dah xbukak..mmg la dah kul 1 lebih la wk2 tu..aku cakap aku xkira kalu dia betoi2 nak aku..p cari top up jgk..pas2 dia kata nak wat kredit advance..kami pn slesaikan la masalah kami..tp still 'hang aku'...abih kredit advance 2 aku soh dia p cari kredit lg...saja nak tgok kesungguhan dia..dia sanggup p aloq staq p cari kredit..pas2 p tgok bola sama la kat stadium 2..kul 1.55 dia tepon aku...kami pn slesaikanlah masalah kami..xdak 'hang aku' dah...kami slesaikan masalah kami sampai bola start la kul 2 stgh lebih..tu pn dia kata dia terlepas 10 minit..pas2 dia msj aku..dia kata dia sygkan aku..dia xmau putus dgn aku..dia hnya ada aku saja...mama pn sama jgk... :'(


aku bukannya xsayang kat dia...syg sgt2..aku xleh hidup tnpa dia..aku just nak dia pujuk aku..aku sukakan perhatian dari dia..bab aku paksa dia tu..sebenarnya aku nak dia kata dia TAK MAU putus dgn aku..bukan mengiakan apa yg aku mintak..hukhuk..aku berdosa sgt dgn Allah sbb men2kan namaNya..aku silap...bukan aku xleh hidup tnpa dia..aku xleh hidup tnpa kasih syg Allah..Ya Allah ampunkan dosa2ku..

Ya Allah yg Maha Pengasih lg Maha Pengampun..ampunkahlah dosa2 kecil dan dosa2 besarku..aku bertaubat Ya Allah..aku berazam tidak lg men2 dgn namaMu..ampunkanlah dosa2ku Ya Allah..Ya Allah berikanlah taufik dan hidayahMu kpd aku agar aku dapat menjalani hidup kejalanMu yg benar..aku pohon percepatkan jodohku dgn chenta atiku..
amin....

No comments:

Post a Comment