Tuesday, May 03, 2011

kisah lucu/lawak/klakar...

bismillah..

tetiba aku dok layan blog org..teringat 1 kenangan aku dgn dia..hehhe...masa mula2 dia datang kL nak datang jmpa aku...so sweet...sanggup datang jauh2 semata2 nak jmpa aku...cian dia...

mcm ni kisahnyer...hehe

wktu tu bulan posa...lg 2 3 hari nak raya..aku dah amik cuti 2 hari sebelum raya...so dia cakap dia nak datang kL..pastu kami balik sama2..aku pun amik la siap2 tiket balik aloq star untuk 2 org...so kami pun rancang la...dia dah amik tiket bas turun bukit jalil..tengok2 bas yg dia nek tu rosak..so kat tgh jalan kena tukar bas..pastu bas tu turun jalan duta je..mna ada public transport kat situ...susah la aku nak p amik dia..dah la dia lama gila xdatang kL..xpala..aku tnya sppu aku mcm mna nak p jalan duta nek public trasport..dia cakap nek tren sampai pwtc...yg dia dah sampai jln duta..wktu tu dah petang kul 6 lebih dah..dah dekat nak bukak posa dah..tgok2 sppu aku salah inform..yg kat pwtc tu stesen bas putra la...aduhh..mcm mna nih...cian kat dia tggu lama..aku jalan punya la jauh dari stesen star ke stesen bas tu..tgok2 salah tempat...aku plak xtau mcm mna nih...pastu dia cakap xpela dia nek teksi g pwtc..aku takut teksi tu cekik darah je...dia cakap xpela...dia g jgk..dia tnya pakcik teksi tu..xla jauh sgt n xla mahal sgt nak ke pwtc tu...aku pun tggu la dia..masuk dalam shoppingmall tu..aku semayang dulu..tgok2 dia dah sampai..dia cakap dia dah sampai depan shoppingmall tu...aku gabra sgt sbb dah lama xjmpa dia..rindu sgt2...aku pun kuar la nak tgok dia..tp xnampak pun...rupanya dia dah nampak aku dari jauh...so sweet wktu dia datang kat aku tu...tetiba mcm nak bermanja lak dgn dia...heheh...dah masuk magrib ni..tgok org ramai gila kat semua kedai makan..so kami minum ayaq sket..kami g semayag..pastu baru bukak posa kat mcd..pastu kami balik putrajaya...mlm tu dia tido surau kat bawah umah aku tu...sok tu kami kuar jalan2 kat kL...ptg tu baru balik aloq star...sampai kat aloq star kul 3 pagi...kami g sahur dulu..sahur untuk hari terakhir berpuasa...baru dia antar aku balik umah tok aku..ayah aku ada tepon tnya aku sampai kul bapa sbb nak datang amik..aku cakap..xyah la...alip dah tolong antarkan..dah sampai..salam2..dia pun balik umah dia..

best sgt kenangan tu...bila lg nak mcm tu..lepas ni dia dah keje mst dia bz..xde masa dgn org kan..hukhuk

aku suka kalu dia manja2 dgn aku..hikhik (gediksssss!!)

ok bye..

No comments:

Post a Comment